ÉCRIVEZ L'HISTOIRE DES TROIS ROYAUMES DANS
DYNASTY WARRIORS 9 EMPIRES !

Participez à des combats historiques tels que ceux de la rébellion des Turbans jaunes !

KOEI TECMO Europe et Omega Force ont dévoilé aujourd'hui de nouvelles informations sur leur prochain jeu d'action tactique, DYNASTY WARRIORS 9 Empires, avec notamment des détails sur la possibilité de réécrire l'histoire via des scénarios. Le jeu est actuellement en cours de développement et sera disponible dès le 15 février 2022 sur Nintendo Switch™, Xbox Series X|S, Xbox One, PC via Steam®, PlayStation®4, ainsi qu'en téléchargement sur PlayStation®5*. Ce nouvel épisode sera également disponible sur Google Stadia™ à une date qui sera annoncée ultérieurement.

DYNASTY WARRIORS 9 Empires ajoute des éléments tactiques et stratégiques en plus de l'action à 1 contre 1000 de la fameuse série DYNASTY WARRIORS de KOEI TECMO. Ceci permet aux joueurs de vivre les combats non seulement sur le champ de bataille, mais aussi à travers un impressionnant système de simulation politique avec pour objectif de conquérir la Chine antique. Le jeu comprend des scénarios qui transportent les joueurs à différentes périodes, leur permettant de vivre des moments historiques comme la rébellion des Turbans jaunes et la Bataille de Chibi. S’il est possible de revivre des périodes historiques, il n'est cependant pas nécessaire de réécrire l'histoire à l'identique pour l'emporter. Les fans seront maître de leur propre histoire des Trois Royaumes, par exemple en unifiant la Chine tout en gardant des officiers comme Wu en vie, en rassemblant leurs officiers préférés sous la même bannière, ou encore en déclenchant une rébellion pour prendre le contrôle de la carte !

En fonction de leur style de jeu, les joueurs seront récompensés par un des six titres possibles selon leur réputation. Lorsqu’ils reçoivent leur titre, leur affinité avec les autres officiers changera et il y aura des événements spéciaux pour mettre en avant les meilleurs et les pires d'entre eux. Au fil des événements, ils pourront assister à de véritables drames humains. En renforçant leurs relations avec leurs officiers préférés, ils peuvent non seulement les épouser, mais également avoir un enfant qui pourra grandir et devenir un officier, ce qui permettra aux joueurs de rejouer en mode Conquête, mais en incarnant cette fois-ci ce nouvel officier qu'ils auront vu grandir durant leur partie.

KOEI TECMO Europe a également annoncé qu'une démo de DYNASTY WARRIORS 9 Empires sera disponible peu avant le lancement du jeu, début 2022. Dans la démo, les joueurs pourront découvrir les nouveaux sièges du château évolués, avec notamment des combats d'invasion ou de défense. Les fans pourront essayer la version complète du mode édition du jeu, pour modifier les capacités des nouveaux officiers avant la sortie du jeu. Les données des officiers modifiés pourront être transférées de la démo vers le jeu complet, si vous jouez à la démo et au jeu final sur la même plateforme.

Pour plus d’information à propos de DYNASTY WARRIORS 9 Empires, rendez-vous sur le site officiel, sur Facebook, Instagram et Twitter.

ABOUT KOEI TECMO EUROPE LTD.

TECMO KOEI EUROPE Ltd, the European subsidiary of TECMO KOEI HOLDINGS Co., Ltd. of Japan established operations in 2003 and based just outside of London, in Hertfordshire.

TECMO KOEI is respected worldwide as the premier developer for historical action games and is recognised as the innovator of the Tactical Action genre. The various Warriors series of games have generated more than 18 million unit sales worldwide since releasing for PlayStation consoles in 1997. With their focus on spectacular battles, legendary characters and dramatic storylines it is these long established series which TECMO KOEI is most renowned for.

In addition to these historical action titles TECMO KOEI’s desire for innovation and diversity has seen the company establish the successful G1 Jockey horse racing series along with the political and tactical machinations of the Romance of the Three Kingdoms series.

TECMO KOEI maintains operations in Japan, the U.S.A, Canada, China, Singapore, Korea and Taiwan and employs over 1200 people worldwide.

The company's continued success is the result of continuing dedication to the quality and innovative game play of its products, the energies of the technical and creative talents and most notably the enthusiasm and alliance of every single passionate fan.

TECMO KOEI constantly seeks a fine balance between entertainment, technology, art and education. With the rapid advance in video game technology, TECMO KOEI aims to provide a global audience with satisfying interactive entertainment experience. The research and development teams are expanding into new genres, experimenting with new innovations and constantly striving to provide gamers with the richest tapestries upon which to live out dreams and spend hours of fulfilling enjoyment.

TECMO KOEI EUROPE invites everyone to be a part of our ever growing and vibrant family.

About Koch Media
The Koch Media Group is a global developer, publisher and distributor of video games, VR games, gaming hardware and merchandise.

The group’s publishing activities, marketing and distribution extend throughout Europe, America, Australia and Asia. Koch Media has more than 25 years of experience in the digital media business and has risen to become a leading global publishing partner. The Koch Media Group runs a multi-label strategy with fully owned publishing units such as Prime Matter, Deep Silver, Milestone, Vertigo Games and Ravenscourt, publishing games for consoles, PC and VR platforms across all physical and digital channels.

Additionally, as global publishing partner Koch Media has formed long-term multi-national publishing collaborations with numerous game publishers including Activision Blizzard, Bethesda, Capcom, CI Games, Giants Software, Kalypso, Koei Tecmo, Konami, Paradox, Sega, SNK, Square Enix, Techland, Tripwire, Warner Bros, and many others.

With its parent company in Höfen, Austria, and the Publishing HQ in Munich, Germany, Koch Media owns local publishing companies in Germany, UK, France, Spain, Italy, Sweden, the Netherlands, Austria, Switzerland, Poland, Australia, the United States as well as Japan and Hong Kong.

The Koch Media Group owns nine game development studios: Deep Silver Volition (Champaign, IL / USA), Deep Silver Dambuster Studios (Nottingham / UK), Deep Silver Fishlabs (Hamburg / Germany), Warhorse Studios (Prague / Czech Republic), Milestone (Milan / Italy), Voxler (Paris / France) , Flying Wild Hog (Warsaw, Kraków, Rzeszów  / Poland), Free Radical Design (Nottingham / UK) and Vertigo Games (Rotterdam /The Netherlands). Additionally, the Koch Media Group collaborates with numerous independent development studios around the world.

Part of the Koch Media Group is also Koch Films, a leading European independent film distributor with business primarily in Germany, Switzerland, Austria and Italy as a cinema, TV, online and Home Entertainment distributor. The Koch Media Group also owns Gaya Entertainment, a leading video game merchandise company in Munich, Germany, and the Quality Assurance Facility in Olomouc, Czech Republic.

Koch Media is an Embracer Group company.