Milestone en Feld Motor Sports kondigen
Monster Jam® Showdown aan

De nieuwe officiële Monster Jam-videogame verschijnt in 2024

Milestone, een toonaangevende, wereldwijde ontwikkelaar en uitgever van racegames, gevestigd in Milaan, en Feld Motor Sports, Inc., de wereldwijde leider in arena- en stadiongebaseerd motorsportentertainment, kondigen met veel plezier een nieuwe samenwerking aan. Zoals zojuist werd onthuld in de Xbox Partner Preview-showcase, bundelen de twee bedrijven opnieuw hun krachten voor de ontwikkeling van Monster Jam® Showdown, de gloednieuwe officiële Monster Jam-videogame, die het spectaculairste motorsportevenement op vier wielen tot leven brengt. De game is een nieuwe titel in de line-up van Milestone en verschijnt in 2024 voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X|S, Xbox One, Nintendo Switch™ en pc via Steam en Epic Games Store.

Bekijk hier de trailer van Monster Jam® Showdown.

Monster Jam Showdown is ontwikkeld op basis van de Unreal Engine 5 en maakt gebruik van geavanceerde technologie om levensechte omgevingen te creëren, zoals nooit eerder vertoond in een Milestone-game, met veel grafische details en een verbluffend lichtsysteem. Daarnaast maakt de nieuwe technologie nieuwe gameplay en het realistische physics-systeem mogelijk. Dit alles resulteert in een overweldigende ervaring die spelers het beste biedt van Monster Jam, en nog veel meer. Spelers kunnen niet alleen genieten van de officiële competities, maar de iconische trucks ook besturen in unieke omgevingen en deelnemen aan diverse evenementen die net zoveel plezier en spektakel zullen leveren als de sport zelf. De game zal in totaal 66 officiële Monster Jam-trucks bevatten (40 trucks zijn present in het basisspel, 26 komen beschikbaar via gratis of premium DLC's) en meer dan 140 paint-outs om te ontgrendelen en te gebruiken. Voor een getrouwe beleving van Monster Jam live-evenementen, zullen fans strijden in alle drie soorten locaties: American football-velden, honkbalstadions en speedways, met rechthoekige, ruitvormige en ovale lay-outs. Daarnaast kunnen spelers hun favoriete Monster Jam-trucks besturen in drie originele omgevingen, geïnspireerd door Amerikaanse natuurgebieden: de uitgestrekte woestijn van Death Valley, de prachtige bossen en kristalheldere rivieren van Colorado, en de ruige, winterse bergen van Alaska. In totaal zijn er 10 officiële game-modes voor een robuuste mix van arcade-ervaringen, van officiële evenementen tot onderlinge races, freestyle en speciaal ontworpen evenementen, zowel online als offline, inclusief split-screen.

Om iedereen direct te laten ervaren hoe opwindend het voelt om  mechanische machines met 1.500 pk te beheersen, biedt Monster Jam Showdown arcade-gameplay, verrijkt met uitgebreide en aanpasbare rijhulp-opties. Op deze manier kan iedereen de ware geest van Monster Jam beleven door op eenvoudige wijze indrukwekkende manoeuvres en dynamische stunts uit te voeren. Tegelijkertijd zorgen de technologie en expertise van Milestone voor waarheidsgetrouwe physics, resulterend in een even laagdrempelige als voldoening schenkende game-ervaring.
Monster Jam Showdown komt in 2024 naar alle grote game-platformen.

About Milestone
Founded in Milan in 1996, Milestone S.r.l. is one of the leading and longest-established racing game developers in the world. The 290+ people team is responsible for hit series like MotoGP™, MXGP, and Monster Energy Supercross – The Official Videogame, the acclaimed Hot Wheels™ Unleashed, as well as own IPs RIDE and Gravel. For more information please visit https://milestone.it/
PLAION is a dynamic and diversified business in the global entertainment sector, masterfully crafting franchises that captivate audiences worldwide. Boasting a vast network of eight game development studios, sixteen regional publishing offices, three game publishing labels including Deep Silver, and PLAION PICTURES as an independent film publisher and distributor, the company extends its influence with merchandise production and expansive distribution capabilities across the globe.